Lidt update omkring mine tanker

Danskere samles her! Her snakkes der kun dansk og indholdet er løsere end de andre forums.
Her bestemmer:
Chroelle
Admin emeritus

Lidt update omkring mine tanker

Post by Chroelle »

Hej igen folkens.

Jeg kunne godt bruge lidt input på de forskellige tråde jeg har lavet hist og pist. FT har været god til at svare på flere af dem, men jeg kunne godt tænke mig input fra flere.

Det har nemlig afgørende indflydelse på hvornår forummet skal præsenteres for de engelsktalende på OG.

Primært kunne jeg godt tænke mig at poste i Town Hall, og så evt have snakket med nogle stykker af de mere regular inden. På den måde, kan man måske trække flere over. Som min pointe altid har været angående OG også. Jo flere regulars der bruger et forum jo mere tendens er der til at non-regulars vil bruge det.
F.eks. brokkede jeg mig en del over på et tidspunkt at crewet aldrig deltog i Reviewers corner. Piben fik hurtigt en anden lyd.

Derfor vil jeg gerne have hvis vi kunne gøre sådan at vi fik kigget nogle af tingene igennem, og fik lavet nogle af de tiltag jeg har skrevet om.

Ranks er en af de vigtigere. Det skulle være til at lade sig gøre at få klaret flere af de ting som folk har beskrevet i "features jeg savner" også. Og med lidt assistance hist og pist kan vi også få flere ting op at køre. Angående Forums-forslag modtager vi stadigvæk gerne nogle, og hvis det er nogle i ønsker at mode siger i bare til. Dog kræver jeg, og jeg er sikker på at jeg også taler på Montes vegne her, at folk har tid til at klare jobbet. Det nytter altså ikke noget at kigge herind en gang hver anden uge og kigge lidt rundt. Man skal gerne kunne være herinde i helst en gang om dagen. Hvad angår selve det at finde ud af jobbet, så kræver det ikke så meget og værktøjerne er meget nemme at lære.

Mit ønske er at vi kan gå public i starten af næste uge. JEg kunne godt tænke mig at vi inviterede folk ind som vi synes skulle komme herind. Sendte dem en PM og så venter vi en dag og poster derefter i Town Hall.
Så får disse medlemmer muligheden for at komme forrest i køen til at kigge på forummet og komme med forslag. Derefter bliver det nemmere at få andre til at kigge ind, er min opfattelse.

Jeg har et par fyre i baghånden som jeg godt kunne tænke mig at bruge herinde evt til nogle af de mere avancerede features. De to er allerede medlemmer. Den ene, Spaceman Spiff, er en gammel klassekammerat som har en hjemmeside der omhandler bl.a gamle konsoller og spil. Han er igang med sin Ph.D på DTU og er generelt et ganske klogt hovede.
Den anden anden, Thomsen, er en kammerat fra gamle dage, som har kanon forstand på computere, er ganske god i kodning og blandt andet er mit store håb som freelancer for Connect-webdesign.dk.
De er begge to flinke fyre, og jeg håber at de vil deltage herinde, og kan finde tid til det.

Jeg håber samtidig på at alle herinde vil prøve at præsentere siden for nogle kammerater, så vi rigtigt kan få gang i siden. Og muligheden står stadig åben for at få et Old School-forum til sin gamle klasse. Der må da være nogle af jer der synes det kunne være fedt at samle sin gamle efterskole, folkeskole-, gymnasieklasse eller lignende herinde. :D

Nå men lad mig høre noget input om dette også. På sædvanlig vis er al feedback hjælpsom, og hellere lidt feedback end ingen. :wink:
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
FogToo
Warhero

Post by FogToo »

Jeg vil da gerne tage noget ansvar og melde mig som mulig mod.. Jeg har ingen erfaring, men det håber jeg da at jeg kan få af det.. :) og aktiviteten synes jeg selv at jeg magter.. Jeg plejer som regel at være i nærheden af min computer, da mange af mine opgaver foregår den vej..
Så hvis jeg kan bruges så tag mig :P Kan dog ikke lige nævne hvilke dele jeg vil have supreme power over :D Men som sagt, har du brug for hjælp, skal jeg da gerne give en hånd med :)
[size=84][color=red]War does not determine who is right. War determines who is left.
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam! - Cato
There are 10 types of people in the world: "Those who understand binary, and those who don't."

Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn.
Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformigt musik.[/color][/size]
Chroelle
Admin emeritus

Post by Chroelle »

Jamen indtil videre er du jo allerede på vores liste. Du har jo faktisk fået dit første ansvarsområde :D Det danske warcraft subforum er jo en tung byrde :D

Altså hvis du har nogle ønsker såsom noget games related ville det være fedt. Som sagt kommer der med stor sansynlighed et par underforums til dem. De 3 subforums er: Nostalgi, Freeware og Online spil. Nogle interesser der...?

I andre melder bare ud. Så ville det være fedt emd noget feedback som sagt på nogle af de områder som jeg har lavet threads omkring. Husk at snakke engelsk udenfor det danske hjørne :D

--Mark Twain
FogToo
Warhero

Post by FogToo »

Tung byrde ved jeg nu ikke.. Der er hvad ? 5 indlæg ? :P
Jeg melder mig bare hvis du mangler, så skal du ikke være bange for at trække på mine evner ;)
[size=84][color=red]War does not determine who is right. War determines who is left.
There are 10 types of people in the world: "Those who understand binary, and those who don't."

Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformigt musik.[/color][/size]
Monteque
Tycoon

Post by Monteque »

Tung byrde kan man vist ikke sige det er :D Indtil videre er det kun dig og Pepsi som har gang i snakken.... Håber da der kommer flere med tiden... :)
[img]http://img71.imageshack.us/img71/5705/sig2rose5ju.jpg[/img]
Chroelle
Admin emeritus

Post by Chroelle »

Jamen det kunne da sagtens være at der var noget game related. Nogle præferencer?

Jeg synes vi skal sige at hvert forum skal have sin egen mod, så folk lægger alt deres energi der... Hvad synes I?

Og feedback på de andre tråde også. Tænk venligst over ranks, så vi kan få den op at køre til weekenden.... Det ville nemlig udstråle et parat forum ifølge mig...
De andre features kan man sagtens tage efterhånden. Evt også banner - JEg skal nok kigge pået lysere banner. Jeg er til teori hele aftenen, og skulle gerne kunne kigge på det imorgen.
Jeg er ellers væk:
Torsdag fra klokken 8-16 og 20-22.
Lørdag fra klokken 14.30- sent på aftenen

Onsdag skulle jeg gerne være hjemme kl 16 og fredag klokken 14. Så har jeg lidt tid til at kigge på tingene der.

--Mark Twain
Monteque
Tycoon

Post by Monteque »

En mod skal hvertfald være aktiv. Så det bedste ville nok være et forum. Men det behøver ikke at være reglen.

Mht. ranks så er jeg ikke så kreativ. Håber da der kommer en løsning snarest.

Da jeg har fundet ud af, at indsætte bannerne, ville det ikke tage ret lang tid at indsætte det nye lyse banner, når det engang er færdigt.
Chillum
Legend

Post by Chillum »

Ang. ranks, går jeg i tænkeboksen når jeg kommer hjem Fredag..

Ang. moderering af forum, træder jeg også gerne til, hvis der skulle være brug for hjælp... Jeg kan godt nok ikke love at jeg er online hver dag, selvom muligheden ikke er udelukket.. Men Jeg kan i hvert fald være online 5 dage om ugen.. Mindst 4!...
[u][b][color=indigo]:Givemebeer:....................It's a bird! It's a plane! No! It's.....................:Givemebeer:[/color][/b][/u]
[img]http://img506.imageshack.us/img506/3111/banner4gl.gif[/img]

Be sure to check [color=blue][b][url=http://www.lost.eu/336d9]this one[/url][/b][/color] out!
Chroelle
Admin emeritus

Post by Chroelle »

Det lyder fint drenge. Jeg fik lige 5 minutter på arbejdet hvor jeg kunne kigge ind.

JEg er enig med dig Monte i hvad du siger om aktivitet. Derfor tror jeg at det vil være en god grundide. Men alle regler er jo til for at brydes. Samtidig vil det også give os mere tid til administrerende arbejde hvis vi ikke som sådan har 5 forums hver at holde øje med og moderere.

Vi modtager derfor gerne bud på hvilke forum i gerne vil moderere. Det er blandt andet også derfor jeg har lavet tråden forum-forslag i DDH. For at give JER muligheden for at præge forummet som I lyster og dermed også give jer mulighed for at få et forum at moderere.

Monte har du også tjek på hvordan du klarer de andre bannere? For i så tilfælde så går jeg lige hjem og kigger på nogle bannere idag, og smider dem ind i downloads sektionen eller sådan noget.

--Mark Twain
Monteque
Tycoon

Post by Monteque »

Jeg ved hvordan man kan udskifte/ændre det øverste banner, samt de 4 små reklamerbannere nederst i venstre side på portalen. Har ikke fundet ud af hvordan man evt. kan ændre det øverste højre og venstre hjørne, men leder.
Chroelle
Admin emeritus

Post by Chroelle »

Spørgsmålet er om det er et stort banner med to hotspots, so fungerer som links til hvert sit sted. I så tilfælde skal vi jo bare have lavet et stort banner med forum og portal skrevet i hver sin ende...

JEg sætter mig lige og kigger på banneret nu her.

--Mark Twain
FogToo
Warhero

Post by FogToo »

Jeg kan da gerne tage mig æren af Online games
Så er den afsat.. :) Jeg spiller alligevel så meget lort, så ved lidt om alt :P
Men hvis du tør.. :) Den hænger jo alligevel meget godt sammen med den danske ?

Monteque
Tycoon

Post by Monteque »

Fint... Opgrader dig til mod for online gaming... :D... Skulle virke næste gang du logger ind. :)
FogToo
Warhero

Post by FogToo »

Jeg takker :) Synes også jeg så en del ændringer nu her hvor jeg loggede ind :p Der var en hel del "nye" tråde jeg ikke havde set før :)