Baren

Danskere samles her! Her snakkes der kun dansk og indholdet er løsere end de andre forums.
Her bestemmer:
kualle
Tycoon

Post by kualle »

HEHE!!! Jeg har nu skrevet 6 flere posts end dig på OG, Chrølle. Vi skal nok ikke kigge på samlet antal tegn, det ville nok være dumt ;)...

Men ja, fagudtryk er elendige, indtil man lærer dem at kende...
Pepsi
Mod

Post by Pepsi »

hehe ja nu må vi ikke glemme at kigge forbi CWF også:P

her er det jo mig! og kun mig.. næsten... der har magten! muhaha

*snupper en øl under disken*
FogToo
Warhero

Post by FogToo »

Jeg er imponeret over at det er nødvendigt at bringe det på bane på et man på et helt andet forum, har skrevet flere indlæg end en anden person.. :P
Men nu har du jo aldrig rigtigt været god til at skrive de lange sætninger, hvilket vi er meget glade for, mest på grund af at indlægget er til at overkomme. Når man kommer til et indlæg, som fylder det meste af en side, så tænker man på forhånd.. Det der kommer jeg aldrig igennem.. ;)
[size=84][color=red]War does not determine who is right. War determines who is left.
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam! - Cato
There are 10 types of people in the world: "Those who understand binary, and those who don't."

Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn.
Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformigt musik.[/color][/size]
kualle
Tycoon

Post by kualle »

Er jeg ikke god til at skrive lange sætninger, FT. Der må da bestemt være noget, du har misforstået på det groveste. Du, derimod, er ikke synderligt god ud i det grammatiske. Det kan være, det er derfor, du laver lange sætninger, der nemt, og med fordel, kunne være opbrudt til flere.
Men jo, det er noget af det, jeg er bedst til. Jeg er god til ord, og jeg er god til at forstå dem. Det er blandt andet derfor, jeg vælger at studere det på universitetet. Endvidere er en af kriterierne jo også, det er sjovt.

Nødvendigt er det vel egentlig ikke. Men det er vel mere brugbart, end du kommenterer, det ikke er nødvendigt?! - det er da derimod bare fyld.
Det er jo en kamp, Chrølle og jeg har haft i gamle dage på OG, om hvem, der kunne skrive mest. Han har jo været udstrakt til hele OG, mens jeg kun har dedikeret mig til DDH.
Men graden af nødvendighed er vel heller ikke ensbetydende med at have noget at skrive. - fora som disse lever jo af, der er nogen, der har lyst til at hygge sig...

Injurier er det dog, du skriver, jeg ikke er god til at skrive lange sætninger. - men jeg gouterer dem ikke.

Er du lonlye-moderator herinde Pepsui?! Jeg troede, det var Toft?!
FogToo
Warhero

Post by FogToo »

Jeg har ikke misforstået noget. Jeg konstaterer bare hvad jeg ser ;) Desuden kan jeg bedre lide de korte indlæg, da der så ikke er så meget fyldtekst, som ikke har andet til opgave, end blot at få det til at fylde mere end der er højest nødvendigt, hvilket bringer mig frem til sagens kerne. Der er ingen grund til at skrive så meget af alt det der ekstra fyldtekst. Man kan sagtens holde sig kortfattet ;)
Jeg prøvede engang på OG at holde mig på et gennemsnit over 300 tegn pr. indlæg, men opdagede hurtigt at det kunne jeg ikke holde til :P
[size=84][color=red]War does not determine who is right. War determines who is left.
There are 10 types of people in the world: "Those who understand binary, and those who don't."

Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformigt musik.[/color][/size]
kualle
Tycoon

Post by kualle »

En lang sætning er ikke det samme som et langt indlæg. - det må selv du da kunne forstå?!

Så med din formulering kommenterede du min sætningslængde og ikke min indlægslængde, hvilket er noget helt andet.

Men nej, en bestemt længde af indlæg er ikke noget, man bør goutere. Men derimod kan man godt stræbe efter et gennemsnit, der jo så ville kræve, man skrev flere 'seriøse' indlæg, hvor gennemsnittet jo er en del højere. - det er trods alt svært at komme med sit syn på Islam på kun 300 tegn. - i hvert fald har man ikke så mange argumenter da...
FogToo
Warhero

Post by FogToo »

kualle wrote:En lang sætning er ikke det samme som et langt indlæg. - det må selv du da kunne forstå?!
Det har jeg heller aldrig påstået
Så med din formulering kommenterede du min sætningslængde og ikke min indlægslængde, hvilket er noget helt andet.
Nej, men min formulering er åbenbart ikke tydelig nok
Men nej, en bestemt længde af indlæg er ikke noget, man bør goutere. Men derimod kan man godt stræbe efter et gennemsnit, der jo så ville kræve, man skrev flere 'seriøse' indlæg, hvor gennemsnittet jo er en del højere. - det er trods alt svært at komme med sit syn på Islam på kun 300 tegn. - i hvert fald har man ikke så mange argumenter da...
Jeg siger ikke at et indlæg ikke må være langt eller bliver bedre af at være kort.
Det jeg siger er at det meste af hvad vi skriver her i den frie tråd som baren jo er, vil det meste af tiden kunne skrives kortfattet. Mest fordi at de ting vi skriver her ikke er at skulle argumentere for Islam eller andet, som kan være svært på 300 tegn :)
Med det sagt siger jeg, at jeg har det bedst med de små korte indlæg uden for meget udenomssnak og ligegyldige henføringer osv.
Det betyder stadigvæk ikke at man ikke må, eller det er bedre for andre. Jeg kan kun tale for mig selv, hvilket jeg forhåbenligt oftest giver udtryk for ;) disclaimer: "Der findes undtagelser" ;)

Nu har jeg f.eks mistet overblikket over mit eget indlæg, så håber jeg fik skrevet det der skulle skrives, ellers må jeg lige forsøge igen ;)

kualle
Tycoon

Post by kualle »

Det er forståeligt. Men der er en seriøs fejl ved det. Du tager kun stilling til, hvad du selv siger. Det, jeg siger, behøver jo ingenlunde være et svar. Hvorfor jeg foreksempel godt kan komme med et nyt input uden det nødvendigvis har noget med dit at gøre - hvad der ofte falder mig ind. Foreksempel skriver jeg om, man godt kan tilstræbe et gennemsnit, fordi man jo så er nødt til at skrive i andre tråde end Baren.

- og resten blev forståt (bevidst udeladelse af e'et) efter du havde skrevet, du skrev sætning, når du mente indlæg......
FogToo
Warhero

Post by FogToo »

Man kan sagtens opnå et gennemsnit på 300 tegn i baren. Men det vil ifølge mig blot medføre en masse fyldtekst, som ikke har andet til opgave end at fylde, så det ser ud til at man skriver en masse. Jeg ser hellere at man gør det kort og præcist, så det står klart hvad man vil. Så man ikke er nødt til at sidde og analysere og kende personen før man forstår hvad den egentlige mening.
Det strider vist lidt imod hvad jeg egentligt selv gør, da det jo egentligt modstrider både ironi, som jeg jo elsker at bruge, men det ville være nemmest ;)
Synes mine argumenter smuldrer lidt..

Chroelle
Admin emeritus

Post by Chroelle »

Angående moderator posten, så gav jeg den til Pepsi fordi vi rykkede fra OG og hertil, og jeg syntes det ville være surt for Peps at miste sin post af den grund. Og hvis nogle skulle være i tvivl er Toft mig. :D

Glæder mig at i kan have en debat her i baren, men hvad blev der af de gode debatter som man rent faktisk kunne debattere i evigheder. Jeg tror nemlig at vi kan fastsætte at for meget fyld i en post trækker lysten til at læse den færdig og dermed forstå den ud af en. Kort og præcist er godt, men samtidig også med så meget mådehold at man ikke behøver skrive OK hver gang man har læst et nyt indlæg. Smalltalk er fint, men alting med måde. DEt her siger jeg selvfølgelig ikke som admin, men som almindeligt medlem af et forum. Jeg tror at alle (inklusiv FT og kualle) er med mig på den... Ellers så skriv lige OK hvis i ikke er...:lol:
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
kualle
Tycoon

Post by kualle »

Jeg synes i det hele taget, det er et emne, der ikke tåler debat, for så mister det, at man skriver, sin charme.

Så please stop that. Og stik mig en øl!
Chroelle
Admin emeritus

Post by Chroelle »

Jeps. One coming up. Vil forresten lige dele med jer, at jeg for første gang mærkede min datter sparke her til aften. :) (I'm sold)

--Mark Twain
kualle
Tycoon

Post by kualle »

:-D. Tillykke med det :-). - det er en spændende tid, hva :-).

Bare vendt til hun bliver 15, så er det lige pludselig ikke så charmerende, hun sparker, længere :-D.
FogToo
Warhero

Post by FogToo »

Tror det der med at forstå børn er noget der kommer pludseligt.. Jeg ved med mig selv at jeg slet ikke er klar til børn på nogen måde.. Jeg er faktisk sky over for børn. Holder dem på afstand. Selv da noget så tæt som min søster blev gravid.. Selvfølgelig er jeg glad på deres vejne, men mig selv personligt har jeg svært ved det.
Men det kommer nok senere, og når den tid kommer, så drejer hele livet, og pludselig er det den der lille skrigende ting, der bliver hele omdrejningspunktet i ens liv.
Og jeg tror slet ikke at man kan forstå det før man er der.

Chroelle
Admin emeritus

Post by Chroelle »

Jeg tror du har ret. Jeg tror ikke engang at jeg har forstået helt hvordan det bliver...

Da min bedste ven (INSIGHT herfra) fik min guddatter for 7 år siden ringede han til mig og gentog en milliard gange: "du fatter ikke hvordan det her er...det er for vildt...jeg kan ikke forklare det". Jeg har lovet ham at ringe når vi får vores pige og sige: "nu forstår jeg det".

--Mark Twain
Pepsi
Mod

Post by Pepsi »

chrølle: hvis du havde andre du tror ville være bedere som mod end mig så ksal vi da bare have dem på banen :D

damn vi får det hårdt drenge når først han får hende i sine arme... vi får ikke fred :P ;)

jeg læaver en tråd til ham hvor ham kan poste hele baby-bogen :P
kualle
Tycoon

Post by kualle »

Der er der da ingen, der er mere velegnet end dig, Pepsi. ;-)...

- hvem skulle det da være. Du er jo super-spammeren (;) ), og hvis man holder snor i dig ved at give dig magt, så er det jo en fantastisk måde at holde forummet i stand på :-D.
FogToo
Warhero

Post by FogToo »

peps.. Var dit avatar ikke animeret tidligere ? Eller kører det kun et vist antal gange uden loop ?

Jeg er træt idag. Tidligt oppe, og sent iseng.. Det er ikke sundt for en lille dreng.. Vil lige have mig en time på øjet..
Ingen laver ulykker mens jeg er væk vel ? :)

Pepsi
Mod

Post by Pepsi »

FT jeg har virkelig ingen ide... googlede det... men det fylder en del så det er nok animeret.. har ik forstand på den slags...
kualle
Tycoon

Post by kualle »

Det er animeret nu i hvert fald. Men det går vist ud efter noget tid, så er det vist et loop.

Ny tråd, btw!