Hvorfor skulle de blive???

Danskere samles her! Her snakkes der kun dansk og indholdet er løsere end de andre forums.
Her bestemmer:
Chroelle
Admin emeritus

Hvorfor skulle de blive???

Post by Chroelle »

Hej folkens.

Denne tråd er til forslag omkring hvordan vi får folk til at blive på forummet og være aktive medlemmer...

Som skrevet i velkomsttråden:
Chroelle wrote: Tankerne har været omkring:
  • Bruger-medbestemmelse omkring hvilke spil der skal kunne findes på siden.
    En form for Premium membership, til at betale regningerne med...
    Et Credits-system i stil med Oldgames, hvor man tjener credit på den samme måde. Dog evt med nogle ændringer... Problemet er dog, at siden det skulle være FREEWARE så kan vi ikke rigtigt kræve noget af folk, for de finder det da bare gratis et andet sted....
Kom med jeres forslag...Det værste der kan ske er at vi siger NEJ :twisted:
Currently testing Life version 2.9 (With added second child)
(Beta testing in progress)

www.paed-it.dk - My blog in Danish

Clothes make the man. Naked people have little or no influence on society.
--Mark Twain
Chillum
Legend

Post by Chillum »

Hvis nu der skulle blive noget med downloads af spil, kunne det jo være lidt i stil med OG, med uendelig download credit (med et prem membership altså)... Eller man kunne lave noget med at man max måtte downloade et vist antal spil om ugen/måneden el. lign og så med prem membership kunne man downloade så tosset man gad...
[u][b][color=indigo]:Givemebeer:....................It's a bird! It's a plane! No! It's.....................:Givemebeer:[/color][/b][/u]
[img]http://img506.imageshack.us/img506/3111/banner4gl.gif[/img]

Be sure to check [color=blue][b][url=http://www.lost.eu/336d9]this one[/url][/b][/color] out!
FogToo
Warhero

Post by FogToo »

Så vidt jeg har forstået, så er det ikke hele OG spilsiden vi flytter med, så det vil jo være begrænset hvor stor glæde om jeg så må sige, det vil give.
Forslaget er som så udemærket, men jeg synes det kræver lidt behandling inden det bliver helt godt.. :)
[size=84][color=red]War does not determine who is right. War determines who is left.
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam! - Cato
There are 10 types of people in the world: "Those who understand binary, and those who don't."

Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn.
Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformigt musik.[/color][/size]
Monteque
Tycoon

Post by Monteque »

Hvis folk får medbestemmelse på en eller anden måde, er det jo også med til at sikre at folk bliver.

Blandt andet kunne man lave en afstemning om hvilke freeware-spil, der skal kunne downloades herfra.
[img]http://img71.imageshack.us/img71/5705/sig2rose5ju.jpg[/img]
Chroelle
Admin emeritus

Post by Chroelle »

Jeg tænker at vi primært finder ud af hvordan vi får folk til at blive og så bagefter tænker i Prem. Memb.ship baner. MEst fordi det virker underligt at begrænse noget i et forum der ikke er smadderstort.

Altså størstedelen af medlemmerne er efterhånden folk fra mine gamle klasser:D

Vi må altså finde ud af hvordan vi lokker folk til og hvad der gør at de kommer igen.

Jeg kan godt lide forslaget om et begrænset antal MB/spil-downloads om ugen, og det kunne jo netop være sjovt hvis man kunne finde nogle store spil, som var eftertragtede....Stadig Freeware... Men så nærmer man sig noget hvor det kræver Prem Memb at deltage i det hele taget.

JEg er nok mest til en god drejning af OG-princippet...

Og som sagt kan vi med en opgradering af webhotellet tilbyde Prem.Memb. plads til deres egen hjemmeside plus en email-adresse. Derudover kan vi jo så tilbyde de normale...: Custom Usertitle, når vi får det op at køre osv...

--Mark Twain
Pepsi
Mod

Post by Pepsi »

når man tænker på spil kunne man gøre noget i retning af www.gamle-spil.dk ik så meget det med downloads men der er spil man kan spille med highscorer og der har vist også været et forum spil oppe...
Chillum
Legend

Post by Chillum »

Jeg ligger lige inde med et par idéer:

1) Vi kunne lave en slags konkurrence-samling.... Altså et sub-forum hvor vi sørger for at samle links sammen til en helvedes masse konkurrencer på nettet, så de er samlet et sted... Så kan folk bare gå ind og tilmelde sig, i stedet for selv at skulle finde dem...

2) Vi kunne som sagt tidligere lave et spil-sub forum, hvor folk kan spille spil direkte på nettet med topscorer osv, som Pepsi sagde...

3) Vi kunne lave et musik baseret sub forum, som kan indeholde alt lige fra "sang-lege" til tabs (tabulatur: en slags noder), snak om diverse bands og CD'er osv..

4) Software/IT/programmerings-sub forum som handler om software.. Altså hjælp til brug af software osv.. Her kunne bl.a. ligge noget webdesign halløj, og hjælp til programmer som Flash osv... Muligvis også en samling af tutorials, som menigheden selv kunne hjælpe med at udbygge..

5) Hvis det kommer til at blive lissom på OG, kunne der måske være et sub forum om anime/manga osv.. Eller måske bare tegneserier eller tegning i det hele taget...

Dette er selvfølgelig bare nogle idéer.. Det værste der kan ske er jo bare at i siger nej, som sagt.. :rolleyes::rolleyes: Om disse fora skal foregå på engelsk eller dansk, skal jeg ikke kunne sige.. :D
[u][b][color=indigo]:Givemebeer:....................It's a bird! It's a plane! No! It's.....................:Givemebeer:[/color][/b][/u]
[img]http://img506.imageshack.us/img506/3111/banner4gl.gif[/img]

Be sure to check [color=blue][b][url=http://www.lost.eu/336d9]this one[/url][/b][/color] out!
FogToo
Warhero

Post by FogToo »

kommentar til #2
Der er jo reelt hvad siden www.origon.dk går ud på..
Men ellers udemærkede forslag.. Jeg synes at vi skal være bredt spektret, men også passe på ikke at blive for spredt..

Såvidt jeg har forstået er forum tænkt som engelsk ? Hvor der er underfora på dansk.. Det er det jeg ser, når jeg ser at vi har et dansk underforum.. Lidt overflødigt hvis det generelt foregår på dansk.. Men vi er kun danskere lige pt, og i opsætningsfasen, så tror ikke det gør så meget lige nu.. :)
[size=84][color=red]War does not determine who is right. War determines who is left.
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam! - Cato
There are 10 types of people in the world: "Those who understand binary, and those who don't."

Det er latterligt at påstå, at computerspil påvirker børn.
Hvis f.eks. Pac-Man havde påvirket børn født i 80'erne, så ville vi i dag have en masse unge, rendende rundt i mørke rum og spise piller, mens de lytter til monoton og ensformigt musik.[/color][/size]
Chroelle
Admin emeritus

Post by Chroelle »

Reelt set så skal forummet være på engelsk for at fange flest muligt ind. Derfor er der også et dansk underforum, og i det danske underforum kan vi også sagtens lave nye underforums, som i kan se jeg har gjort med world of warcraft.

Angående de idéer der er kommet ser det fint ud, men lad os endelig få flere op. Så kan vi altid finde ud af hvordan og hvorledes bagefter...

--Mark Twain